Alla inlägg den 10 oktober 2006

Av Anna Drangel - 10 oktober 2006 06:49

Fredrik Reinfeldt gillar att handdiska. Det är gulligt. Hans fru Filippa verkar också tycka att det är mysigt. "Han brukar plocka upp saker ur diskmaskinen och diska dom för hand", säger hon i en intervju. Sånt där får mig att gillar Fredrik Reinfeldt lite mer. Han är tydligen väldigt ordningsam vår nya statsminister. Det är bra. Så länge det handlar om materiella saker.Värre kan det bli om det handlar om levande ting. Han har ju redan börjat röja upp i bidragsdjungeln. Det är många lianer som nu ska huggas ner. Många "bidragsapor" kommer att försvinna. Utrotas. Jag hoppas bara att han inte blir för nitisk och städar bort dom "bra bakterierna". Han har skapat ett bra städlag av regeringen. Många städare. Maud har ju kallat det regeringsjobb dom har framför sig som "grovjobb". Är det hon som ska stå för grovstädningen? Hon har ju blivit näringsminister.

Av Anna Drangel - 10 oktober 2006 06:42

Kds vill räkna om valsedlarna i valdistrikt 4 i Stockholm. Dom har förlorat 2? mandat där till moderaterna. Jag frågar mig: förekommer det valfusk i Sverige? Tanken svindlar. Eller är det bara kds:arnas kranka uppvaknande efter att moderaterna så fullkomligt håsat in alla poster som går att få.

Av Anna Drangel - 10 oktober 2006 06:36

Den ryska journalisten Anna Politkovskaja är död. Skjuten av okända gärningsmän. Hon var lite för frispråkig och kritiserade militär och regering. Det var ju bara ett tag sedan jag såg henne i ett reportage i Rapport. Nu är hon död. Det är så overkligt. Yttrandefriheten är så sårbar.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards