Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Anna Drangel - 12 mars 2011 00:44

Det var länge sedan jag var uppe såhär sent. Sambon har för länge sedan slocknat. Har suttit som fastklistrad framför CSN och Sky News för att följa vad som händer i Japan. Samtidigt har ett och annat glas rödvin slunkit ner. Vad gör man inte när världen håller på att gå under...


Som tur hittade jag en musikdokumentär om the Edge, Jimmy Page and Jack White (It Might get Loud) på en annan kanal och det var ett skönt avbrott. Såg den för andra gången. Rekommenderar! 


Igår var jag hemma från jobbet med ryggskott. Låg med benen uppe i luften och en laptop i knät. Råkade även då hamna framför youtube-klipp om jordbävningar, pole shifts, supermånar och annat hemskt. Såg ett klipp med en astrofysiker som förutspådde en stor jordbävning i Tokyo, Los Angeles, San Francisco, Teheran eller Mexico inom snar framtid. Pratade även med syrran igår och berättade detta för henne och sa att det kanske inte är så bra att hennes kille åker iväg till Asien på affärsresa inom den närmsta veckan. Hon blev obehagligt berörd då hon själv var i Sri Lanka under förra tsunamin.


Döm om min förvåning då jag på fredagmorgonen väcks av hemsk information om superjordbävning i Japan. Åkte till jobbet med en klump i halsen. På jobbet var det ingen som verkade bry sig speciellt. De flesta hade inte läst eller hört något. Själv kände jag mig som jag var i en Kafka-novell.


Nu ska jag snart gå och lägga mig. Såg precis att det har varit två stora vulkanutbrott i Ryssland och Indonesien samtidigt som Japanjordbävningen. Rätt läskigt måste jag säga.


Men det är ingen idé att oroa sig för mycket. Det som ska ske sker. Tänkte bara skicka med två länkar som jag fastnat lite extra för.


En handlar om att Indonesien håller på att översvämmas och den andra berättar om hur man tar det här med ett eventuellt "poleshift" på allvar...


Sov gott sköna nya värld!













Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards