Alla inlägg under december 2006

Av Anna Drangel - 11 december 2006 08:16

Drömde att jag hade fått ett nytt jobb. Jag skulle bli personlig assistent åt en man som var så svag att han inte kunde ta hand om sig själv. Dessutom hade han den egenheten att plöstligt bara somna. Han bodde i en enorm lägenhet på söder med utsikt i alla väderstreck. När jag ringer på hans dörr kommer jag på att jag glömt ta med mina gula diskhandskar. **********************************************
Det går knappt att komma in i lägenheten. Det är så mycket prylar överallt och väldigt, väldigt dammigt. Små, små prydnadssaker på varenda öppen yta i lägenheten. Mannen samlar tydligen på dalahästar. Dessutom står sängar överallt om han plöstligt skulle falla i trans. I köket står en säng som mer liknar en kista (han är tydligt goth). På kistlocket har han "droppat" fast ett antal stearinljus. Jag tycker det hela känns så makabert. Hans förra tjej hade tydligen vigt sitt liv åt att ta hand om honom, men hon hade nu lämnat honom och han verkade inte speciellt ledsen över det. Han hade via AMS fått tag på mig och verkade räkna med att jag inte bara skulle ta hand om honom städmässigt, utan också på andra sätt. ***********************************************
Jag fick tag på ett par gamla diskhandskar och började städa. Jag stod på en stol och skulle precis göra rent ovanpå ett kylskåp då jag bara kände att "nä det här funkar inte". Jag sa till mannen att jag inte kunde komma och städa hos honom om han envisades med att ha alla dessa tusentals dalahästar överallt. Det skulle ta timmar för mig att få fint hos honom. Dessutom hade han en fix idé att med flit sprida hudflagor överallt.

Av Anna Drangel - 10 december 2006 21:51

Sov mig igenom nattens rymduppskjutning. Hade däremot en mardröm att ett främmande föremål hade dampt ner i min trädgård. Det var ett långt gult rör som tickade och fräste av värme. Jag vågade aldrig gå fram och titta vad det var innan jag vaknade till och var tvungen att gå upp och dricka lite vatten. Blev lugnad när jag på morgonen hörde på radion att resan uppåt hade gått bra. ****Nu hörde jag att dom blivit väckta av Beatles "Here comes the sun". Vad underbart det lät. Vad jag förstår har dom väl aldrig mörkt där dom är. Det är väl solsken dygnet runt. Eller? ****En dag får vi väl alla ligga i omlopp runt jorden på ett vitt moln och blicka ner på jorden, tills dess - god natt!

Av Anna Drangel - 7 december 2006 19:01

Nu har det skett! Jag har varit och simmat! Det var inte en dag för sent. Min kropp har börjat fetta till sig lite här och där och behöver vattnets välgörande mostånd. När jag var liten tyckte jag simhallar var läskiga. Det var en massa gamla tanter med hängande skinkor och bröst som satt och svettades i bastun. Med skräckblandad förtjusning smygtittade man på deras bilringar och enorma behåring. Nu är jag väl en av dom som barnen tittar på. Närå, så illa är det inte... ännu. Idag hade jag en konversation i bastun med en liten kinestant. Hon var 75 och hade äntligen gått i pension. Hon såg verkligen inte ut som 75, utan snarare som 60. Men det är något med kineser och asiater i allmänhet som får dom att se mycket yngre ut (kan det vara fiskleverolja?). Jag frågade inte. Jag såg en bild i DN häromdagen på en japansk tjej som skulle föreställa 19. Hon pratade i mobilen och hade den dekorerad med prylar. Jag tyckte snarare hon såg ut att vara sådär 6 år gammal... Själv hoppas jag på att mitt nyvunna liv i bassängen ska skänka mig en gudinnelik kropp och ett meditativt lugn som folk kommer att häpna över. Dessutom är det ju fantastiskt vad det gör med ett deppigt hösthumör. Badhus är helt enkelt ett spännande ställe att vara när det gäller att fundera över livet. Bastukonversationer är något av en studie i mänskligt kommunikationsbeteende!Hade Munchs gestalt i Skriet bott i närheten av en simhall, kanske han aldrig hade behövt se så himla desperat ut. Han hade kanske sett helt naturlig ut crawlande där i vattnet.

Av Anna Drangel - 6 december 2006 07:41

Det finns planer på att bygga ett rymdcenter på månen. Där forskare från hela världen skulle kunna bo halvårsvis. En bas för att ta sig vidare till Mars helt enkelt. Detta stärker min teori om att det skulle kunna gå att "hoppa" från planet till planet. Vem vet, det kanske redan har gjorts någonstans i den oändligt stora rymden. När en planet blir obeboelig så tar man sig vidare till nästa. Givetvis är det bara dom riktigt "upphöjda" och "upplysta" som får följa med. (Lite religiöst folk, Rolling Stones, Bush, Putin och andra megakändisar som Beckham och Posh Spice för avling...)****Om de hade funnits "rymdvarelser" på månen hade man för länge sedan satt dom i arbete. Svenskt näringsliv och Timbro skulle varit där på nolltid. Måninvånarna skulle snabbt ha utbildats för monotona industrijobb. På avskräckande bilder skulle vi sedan få se måninvånarna med stela miner, sitta vid det löpande bandet och plocka med skruvar och muttrar. Media hade sedan skrivit spaltmeter om "låglönejobben på månen" och dom "utnyttjade rymdbarnen" som syr jeans till oss på jorden...****Man kan fråga sig vilka som blir de första reklamsymbolerna som får pryda månen. Blir det Coca-colas rödvita logga? En stor tomte som dricker ur den specialdesignade flaskan? Eller varför inte dricker ur en Absolut Vodka! Kanske Finlands Nokia (med lätt ändrad slogan; istället för "Connecting People" blir det givetvis "Connecting Planets"). Vad skulle vi svenskar kunna tillföra för slogan eller varumärke då? Lite reklam från Bofors - "Killing People"..., eller vad sägs om det gamla välkända påbudet: "Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 skivor bröd om dagen." Den skulle sitta fint tycker jag.

Av Anna Drangel - 1 december 2006 12:25

Om nu en gasledning dras från Ryssland till Tyskland på Östersjöns botten, får man förmoda att säkerhetsläget mellan NATO och Ryssland skulle förändras. Om gasledningen inte kan stoppas, kanske det vore läge att gå med i NATO. Detta för att skapa en balans mellan parterna Putin och Bush. Och hellre att skiljelinjen går mitt i Östersjön, än att den ska dras över Sveriges karta.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards