Alla inlägg den 23 augusti 2006

Av Anna Drangel - 23 augusti 2006 20:37

Fortfarande stopp i dusch- och köksavloppet. Duschar med trädgårdsslangen och diskar i baljor. Det är annorlunda. Jag känner mig som en indisk kvinna på landet. Men imorgon kanske rörmokaren kommer. I mitt valmanifest är alla rörmokare gudar.Idag har alliansen presenterat sitt valmanifest. Sänkta skatter, sänkt a-kassa och sänkt arbetsgivaravgift. Mycket sänkningar där! Och så det mest annorlunda i deras manifest - gamlingar ska inte behöva dö ensamma. Jo det kan man ju tycka, men hur ska man veta när dom ska dö då? Om dom bor ensamma. Tänk om de dör knall fall i en hjärtattack eller dör i sömnen. Konstigt förslag tycker jag, men de orangea vill väl bara väl får vi hoppas. "Värdighetsgaranti" pratade de också om. Att gamlingar ska få komma ut och "lufta" av sig, sa Hägglund. Och att de ska få duscha när dom vill. Det där är ju lätt att säga. Men svårare att genomföra. Om man inte har fler som jobbar inom offentlig sektor förstås.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards