Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Kommentarer jag fått kring företaget Netsize

Av Anna Drangel - 24 juni 2009 09:59

Hej.

Har råkat ut för precis samma öde som du.

Håller helt med dig om att ett sådant här företag och deras "metoder" skulle utplånas.

Blev lika förbannad som du.

av blogg-v5i.bloggagratis.se" target="_blank" title="http://Dr Angel´s olle" title="http://blogg.bloggagratis.se">olle" target="_blank">blogg.bloggagratis.se">olle den 8 juni 2009 kl 14:48

====================================================================

Att tjäna 82 miljoner eller ha 82 miljoner i omsättning på en marginalaffär är en gigantisk skillnad. Tror de blir glada om de får 3% av de 82 miljonerna - löner och kostnader och går plus minus noll på det där

av Dan den 15 juni 2009 kl 11:16

====================================================================


Hej har nu råkat ut för samma sak! 330kr för ingenting och det lär väl fortsätta. Man måste ju kunna stoppa tjänsten! På min faktura står helpdeskSE@netsize.com, ska maila och se om det går att avsluta. Fy vad sur jag blir!

Mvh Monica        av monica den 15 juni 2009 kl 17:55


====================================================================

ang Netsize, mailade deras support helpdeskSE@netsize.com och det funkade!! De kallar mig kära kund och avslutar tjänsten, får se om det stämmer. Kommer aldrig aldrig mer att va med och tävla om någonting på nätet!

Uppmanar alla att vara jätteförsiktiga med att lämna ut vare sig namn eller mobilnummer.

av monica den 16 juni 2009 kl 09:20

====================================================================

Ang Netsize, fick precis ett sms från dem där jag uppmanades att svara på sms:et för att stoppa en kostnad på 30 kronor per sms. Förstår överhuvudtaget inte vad det är för tjänst de sysslar med, och vet inte heller var de fått tag på mitt mobilnummer. Jag ringde Telia direkt men de har stängt, började därför Googla och hittade er här.

För några veckor sedan svarade jag på frågor om barn via ett ad på Facebook och kan ev ha lämnat ut mitt mobilnummer där, men är inte säker.. annars vet jag inte med mig att jag lämnat ut mitt mobilnummer på Internet mer än i min (dolda) profil på Facebook(!)


Nu när jag skulle kolla av sms:et igen är det borta och jag har inte raderat det! (Jag öppnade det inte utan läste de ändå..) Det här är jätteskumt och jag förstår att det är något konstigt i görningen. Jag har inte tagit emot någon kod som jag bekräftat med via sms (som beskrivits ovan) mer än när jag loggade in på MIna sidor på telia den 12 juni. Vid detta tillfälle hade jag glömt mitt login och bad att få ett nytt, det är det enda. Det som beskrivs här på sidan låter helt horribelt, om hur ni fått fakturor på flera hundra. Jag gör en polisanmälan jag med, ska först tala med Telia i morgon!

av petra den 21 juni 2009 kl 21:13


====================================================================

Hej, här är en lurad till - och lika förbannad. Min son trodde det var en gratistjänst och svarade på sin mobil. Det har hittills kostat närmare 700 kronor fördelat på två räkningar. Nu är jag rädd att detta skitföretag snor mer pengar under innevarande månad. Tack för tipset om att mejla helpdesk - har just gjort det. /christine

av Christine den 23 juni 2009 kl 14:12

====================================================================

Hej

Jag och min kompis har råkat ut för samma sak som beskrivs här ovanför. Jag har bråkat så mycket med tele 2 och Netsize semt ERB att jag fick ett mail där netsize har lovat att betala tillbaka de 600 kr som dom lurade av mig.

Jag gjorde en polisanmälan idag månd. den 29 juni. och har även intervjuats av Radio Gävleborg som kommer att slå på stora trumman och ta upp detta i sina sändningar på onsd eller torsd. tror jag. (Ni kan se mer på SR.se/radiogavleborg).

jag uppmanar er alla att bråka så mycket ni kan och gör polisanmälningar. Förhoppningsvis tvingas netsize betala tillbaka varenda krona som de har lurat av folk.

Vi är många som blivit lurade och bedragna av dessa idioter. Vi är många som kan skjuta dom i sank.

Perizkopet 2009 06 29

av Perizkopet den 29 juni 2009 kl 16:06 

 
 
Ingen bild

Unisanding

29 juli 2009 10:02

Har också råkat ut för dessa bluff-SMS,
ofattbart att som i mitt fall Telenor tillåter detta trafik, men de tjänar pengar på bluffen.
Upp till kamp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Drangel - 28 mars 2012 11:38

skriver man på Dagens Industris ledarsida den 24 mars 2012.    Det beror ju på tänker jag. Om man tittar ur ett globalt perspektiv så är det ju välkänt att företag flyttar sin verksamhet till sk låglöneländer. Där de anställda har dålig arbetsmil...

Av Anna Drangel - 3 mars 2012 11:00

Det har snart gått ett år sedan den fruktansvärda naturkatastrofen i Japan. Skadorna efter tsunamin kommer att vara kännbara för lång framtid. I Fukushima kommer skadorna efter härdsmältan i kärnkraftverket Daichi vara kännbara flera generationer fra...

Av Anna Drangel - 24 januari 2012 09:30

Tycker det är lite konstigt att man inte har mer har uppmärksammat att man ska bygga ett kärnkraftverk i norra FInland inte mer än 20 mil från den svenska gränsen. Det läskiga i den här historien är att svenska staten är med och lånar ut pengar till ...

Av Anna Drangel - 20 januari 2012 16:59

enligt senaste nyhetssändningen. Och det är nog tur det, för de nissarna de har presenterat istället för Juholt går ju helt bort. Jag tänker inte gå in på varför jag tycker det, men de föreslagna kandidaterna är som att hålla upp 8 svartvita foton - ...

Av Anna Drangel - 15 januari 2012 09:49


Det är många som undrar hur en olycka av den här kalibern ska kunna inträffa på ett modernt skepp i totalt lugnt väder. Kaptenen är anhållen, men menar att det inte synts något grund på "kartan" (dvs GPS:en). Även om anledningen till olyckan inte är ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards