Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Anna Drangel - 5 mars 2010 06:26

Med Alliansen i makten har vi fått jobbskatteavdragen. Men med avregleringen av elmarknaden har vi också fått högre elpriser. Förra månaden 2000 kr mer än normalt och jag bävar för vad det kommer bli denna månad. poååååååååååå0ööööä.(Katten gick på tangentbordet...) 


Säkert 3000 kr och då kan man ju verkligen säga att man har gått back istället. Pengarna gick så att säga upp i rök. Så mycket för det jobbskatteavdraget. Gud ger och Gud tar...


   __________________________      ----         ______________________________

Jag väcks vanligtvis av katterna ca 05.30 varje morgon. Flera morgonar har jag liksom inte kunnat somna om. Istället har jag legat och funderat och funderat. Endera är det om jordskorpan som tydligen har flyttat sig 8 cm och om någon expert som sagt att jordens magnetlinjer har flyttat sig. Jag funderade dessutom på om Golfströmmen helt har stannat av. Efter det tänkte jag på alla fartyg som frusit fast ute i Östersjön. Vidare om att tydligen 90% av alla småfåglar kommer dö i år. Som ni förstår gick det liksom inte att försöka somna om. Det var bara att gå upp. Hjärnan fick sig ett kallt uppvaknande kan man lugnt påstå.


Hör fåglarna kvittra därutanför. Deras kvittrande brukar låta angenämt i dessa tider, men de låter ju helt desperata. Inte alls som vanligt. Det är nog bäst att jag går ut och matar stackarna...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards