Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Anna Drangel - 23 oktober 2007 09:31

Det brinner i San Diego. Det brukar brinna där på höstarna, men denna gång är det värre än vanligt. Det är säkert ett bra uppvaknande för de rikingar som bor där. Det är ju dom – Hollywood-stjärnorna – som påverkar resten av världen. Kan dom verka som förebilder och sätta fart på en ny grön våg, så vore det fine.


Visserligen brukar det sluta med att dom går ut i media iklädda lite flower-power kläder och runda Lennon-glasögon och förespråkar typ love the earth - eat green eller nåt sånt.


Tyvärr är det ju så att när de stora stjärnorna har varit på sin lilla Greenpeace-turné försvinner de tillbaka in bakom sina höga murar och badar av sig den folkliga smutsen i sina förmiljönjättedåliga pooler.


Men visst är det ett faktum att först när den globala uppvärmningen når de rika, kommer ett uppvaknande ske. Vi lever verkligen i ett kunskapsmörker när det gäller hur snabbt jorden nu förstörs. Kanske behövs det några rejäla eldar för att vi ska se något i mörkret.


Säger jag som kör bil. Säger jag som använder direktverkande el. Usch och fy på mig!

Av Anna Drangel - 23 oktober 2007 08:49

Lyssnar på Annika Lantz med ena örat. Jag brukar lyssna med båda öronen, men sitter samtidigt och pluggar vid datorn. Annika och hennes bisittare Anders G Carlsson har en galen gäst i studion. En performancekonstnär och har gjort en hel del uppseendeväckande saker bl a ätit hund och haft sex med en get. Jag ryser med båda öronen.


Läser i Aftonbladet om en fd yrkesmilitär som styckat och ätit upp sin internetkompis och som nu ska hjälpa den tyska polisen att hitta andra kannibaler. Bilden på honom får mig att rysa. Hualigen vilken hemsk människa. Han ser verkligen grym ut och hans tänder ser onaturligt stora ut. Är han ett djur? Håret reser sig på ryggen på mig. I fortsättningen ska jag lita på min intuition när det gäller att läsa av människor bara genom hur dom ser ut... Den här människan ser ut som en kannibal och hade jag träffat honom en mörk kväll i en trång gränd hade jag kissat på mig.


http://www.expressen.se/nyheter/1.892266/han-ska-fanga-nye-kannibalen

Men kolla in bilden!!!


Går upp för att göra en kaffe. Bakom mitt lilla hus ligger en stor skog. Ser sju hjortar i olika storlekar springa förbi. Ser två män gå efter. En har ljusgrön reflexväst och den andra har en typ pälsmössa med öronlappar på. Ser inte om dom har gevär. Känner att jag inte klarar av människosläktet just nu.


Ska åka till jobbet. Stannar till vid Mc Donalds för att jag är ett hungrigt rovdjur som behöver kött. Köper en liten cheeseburgare. Skäms över mig själv. Försöker intala mig själv: ”Ja, men djuret är ju ivarje fall dött.” Lyssnar på radion medan jag tuggar i mig den nu ganska illasmakande hamburgaren. En kvinnlig hjälparbetare berättar att i vissa fattiga länder dör 1 av 6 kvinnor under graviditet och förlossning. Många av dessa kvinnor skulle kunna räddas om man i dessa länderfick använda kondom. Kvinnan frågar sig hur den katolska kyrkan tänker när de förespråkar död. Jag känner plötsligt hur illa jag mår över oss människor. Känner att jag vill spy.


Kör ut på 73:an - styr mot Globen. En fet man i svart BMW ligger bakom mig och pressar. Jag spottar av ilska. ”Jävla idiot!” Han svänger runt mig och de andra bilarna som håller samma takt och det blir svarta spår efter honom i asfalten. Jag svär igen – ”Fy faan – jävla kannibal.”


Antingen håller jag på att bli gammal och få pensionärsbeteenden eller också håller jag på att bli vis. Jag vet inte vilket. Ibland känner jag att jag vill skrika och bli lika hysterisk som Viveca Seldahl blev i Colin Nutleys Änglagård. Ja, vad härligt att få bli så hysterisk.



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards