Alla inlägg den 5 april 2009

Av Anna Drangel - 5 april 2009 10:10

Hade tenta i fastighetsköp igår. Det gick mindre bra. Hade missbedömt tiden och hann inte klart med alla frågor. Jag tror och hoppas att jag har rätt på de frågor jag hann svara på, men det lär jag snart få reda på. Tror ändå det blir omtenta för mig. Det har varit otroligt stressande att ha detta pluggande hängande över sig och samtidigt jobba heltid. Det har helt enkelt varit lite för mycket.


Idag vill jag till Ikea. Har velat åka dit i flera veckor nu, men pluggandet på helgerna har varit prioriterat. Nu äntligen kan jag släppa det för ett tag och hänge mig åt konsumtionslusta. Visserligen är en tur till Ikea otroligt utmattande men nu är det uppdämnda behovet för stort för att jag ska låta bli. Jag har t o m skrivit en lista. Garderober, matta, stearinljus och krukor. Ännu är inte listan så lång, men jag vet att allt det där andra kommer av sig själv.  De där "extra" prylarna som alltid följer rmed efter ett varv på Ikea. Jag ska försöka låta bli att plocka åt mig för mycket småkrafs, men jag vet att det kommer att bli svårt.


Igår efter tentan var jag ute och pysslade i trädgården. Nej, pysslade är fel ord - grovarbetade. Ryckte bort stora bitar jordkockor som spritt sig ut på berget, borstade bort mossa och barr från berget, fyllde fem skottkärror och krattade. Det kändes så skönt att få vara ute och känna lukten av vår.

Jag kanske t o m hinner med en stund idag med...










Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards