Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Anna Drangel - 9 januari 2010 11:20

Det är få saker som är så svåra som att få katter att göra något de inte vill. De är svåra att lura och snabba att fatta om man håller på att lura ihop något. Det känns nästan som de kan läsa ens tankar.


Eftersom mina katter är ganska duktiga på att få i sig en och annan mus och fågel, gäller det att köra avmaskningsprogram på dem då och då. Nu har stunden kommit och jag har förberett mig noggrant. Eftersom det är kallt ute och katterna helst vill vara inne, är det en bra tid att göra det på.


Först blandar jag Axilur i en mortel. De ska ha en tablett var per dag i tre dagar. Jag delar upp den krossade tabletten på två och blandar sedan ut en pasta med hjälp av räkost på tub. Precis bara så mycket att det blir en pasta. Därefter häller jag på några droppar grädda. Mixar det så att det är i ungefär samma konstistens som hårbalsam. Därefter slevar jag upp det med en slickepott och tar det på fingrarna, varpå jag smetar in katternas bringa/framben (där de kommer åt att slicka sig). Perfekt. De kommer inte undan. Visserligen hatar de mig en stund och springer långa vägar när de ser mig komma emot dem, men det går över efter några timmar och de har glömt. 


Redan efter 1 1/2 tablett märker man att pälsen blir bättre. Den glänser och ser inte lika tovig ut längre. Det känns bra att få rensa ut de där äckliga parasiterna. 


Nu hoppade precis Rico upp i knät och kräver total uppmärksamhet. Det är bäst att jag slutar... Mina katter "rules the house". 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards