Alla inlägg den 5 september 2006

Av Anna Drangel - 5 september 2006 09:27

En underbar men blåsig morgon. Mina småkatter Enrico och Tony har klättrat upp i tallen ovanför fågelbordet. Där sitter de nu och väntar på bättre tider. Att en liten sparv ska komma flygande rakt in i gapet på dom.Men småfåglarna är på sin vakt och har anställt en nötskrika som vaktar och varnar när katterna är för nära. Nötskrikor är häftiga fåglar. Vackra i sin persikofärgade skrud med metalicblåblänkande fläckar på vingarna. Den svenska skogens papegoja. Våran nötskrika har redan lärt sig härma kaktusvråkarna i voljären och katternas jamande.Plockade bort två fästingar från Tony. En var stor som två ärtor (den största jag sett), den andra var en liten ettrig en som sprattlade med benen efter jag ryckt bort den med fästingpennan. Jag lade dom på ett lock för att fota senare. Den stora är så stor att benen sitter uppepå. Men nog fan hade han lyckats rulla runt och var på väg att smita - den jäkeln!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards