Alla inlägg den 17 september 2006

Av Anna Drangel - 17 september 2006 23:51

Jaha, det blev som jag trodde. Alliansen har vunnit. Nu är "de fyra" säkert lite skakis. Göran Persson avgår och de blågröna ska styra Sverige. "Grovjobb" kallar Maud jobbet som ligger framför dem. Reinfeldt säger att det är de "nya" moderaterna som har gått till val och vunnit. Vi får hoppas att det inte blir "de gamla" moderaterna som nu tar vid. Leijonborg är glad att alliansen har vunnit även om folkpartiet har förlorat många röster. Vi får se vilka poster de olika partiledarna kommer att kamma hem. Ur jämställdhetsperspektiv får man hoppas att Maud får någon annan post än som "Tobleroneminister", eller ska vi kalla det godisminister (för syns skull).Helt klart tror jag att det kommer att uppstå splittringar inom alliansen. Det kommer att visa sig att fernissan de täckt sin båt med inte riktigt var så hållfast som de trodde. Säkert kommer dessa konflikter röra arbetsrätten. Den som lever får se.

Av Anna Drangel - 17 september 2006 11:48

Det var himla kul att spela igår med bandet Lex and the Ladies. Det är alltid kul att spela - var man än är. Önskar bara att det blev lite oftare! Ska snart gå iväg och rösta. Det ska bli spännande. Jag har nämligen fortfarande inte helt bestämt mig. Det kanske blir så att jag står där med två olika röstlappar och får köra "ole, dole, doff". En sak tror jag vi kan slå fast. Om Reinfeldt & Co vinner, lär vi se nedskärningar på alla möjliga områden. Det är vad jag tror ivarje fall. För någonstans går det inte riktigt ihop med en politik som står för att sänka skatter samtidigt som man vill öka bidragen. Jag tror det borgerliga valfläsket efter valet kommer förvandlas till ett ihåligt skelett. Är lika skeptisk till att socialdemokraterna har bitit sig fast så hårt i vår samhällskropp att dom inte går att ta loss. Lite som en fästing faktiskt. Men som jag sagt tidigare. Jag är varken socialdemokrat eller moderat.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards