Alla inlägg den 29 januari 2007

Av Anna Drangel - 29 januari 2007 09:22

Ni har säkert sett den - Hästens tv-reklam för sängar. Den finns i lite olika versioner, men i en av dom har en man somnat på sängen. Den kvinnliga säljaren väcker honom och förklarar med ett leende att det ofta händer att deras kunder somnar. Sedan använder hon ett säljargument som börjar kännas lite urvattnat vid det här laget: att mannen borde passa på att köpa sängen... "för dom förbereder en prishöjning...". Vi har hört det nu i flera månader! Jag undrar hur lång tid det ska ta att höja priset på sängarna? Hur svårt kan det vara egentligen? Den hela börjar kännas pinsamt. Jag undrar när Hästens ledning ska byta ut filmen. Budskapet har förlorat sin credit. Istället har min fantasi upparbetat en bihandling. Mannen i reklamfilmen vet mycket väl att säljartjejen kör med gammal välkänd säljtaktik typ; "köp sängen nu - snart är det prishöjning" och tycker lite synd om henne. Dessutom är hon ju söt. Och, han som har så mycket pengar kan lika gärna köpa sängen för att hon inte ska behöva stå där och göra bort sig. Han är med andra ord en riktig gentleman. Min variant på Hästens reklamfilm forts.Efter att tjejen förklarat för mannen att han borde köpa sängen för att dom förbereder än prishöjning, svarar han: "Jag vet att ni inte ska ha någon prishöjning, men det bryr jag mig inte om. Jag tar den ändå! Och du förresten - vill du gå ut på middag med mig nån kväll?" Hon ska då knixande fnissa "ja, kanske det - jag måste bara fråga min chef om det är ok först!"Ännu en fortsättning:Nu ser vi den kvinnliga säljaren hemma i mannens bostad. Mannen har lagt sig i sängen medan hon håller på att sexa till sig inne på toaletten. När hon kommer ut till honom hör hon hur han snarkar. Istället för att bli sur och gå därifrån, viskar hon i hans öra: "Man brukar somna i Hästens... Du är inte den första..." Han vaknar upp - och ser lite perplex ut, varpå tjejen lägger en arm om honom och fortsätter: "Du borde passa på nu. Jag håller på att förbereda en prishöjning..." Den här reklamkampanjen kan bli hur lång som helst, det kan bli en ny Ica-såpa. Helt klart hade det varit att föredra än vad vi nu ser på tv...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards