Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Problem med min 1/2 år gamla Sony Ericsson W760i

Av Anna Drangel - 19 november 2009 15:22

Ibland kan man ju bli helt tokig på prylar som inte fungerar som de ska. Min mobil har nu i flera månader varit opålitlig. Den stänger av sig ibland. Mitt i ett jätteintressant samtal säger det popp och den stänger ner sig. Det innebär att jag ringer upp till personen i fråga igen där det nu är upptaget. Jag ringer igen lite senare och hela trivseln vi hade i tidigare samtal är borta. Istället är jag på dåligt humör. Om man vore lite konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att det var Telia som ville tjäna lite extra pengar på sina abonnenter.


Har varit inne på olika sidor och kollat om detta problem. Jag är tydligen inte ensam. Flera personer har problem med sina SE-mobiler. Det mest annorlunda tipset för att lösa problemet var att klippa till små pappersbitar ur en tidning och lägga på var sida av batteriet. Det verkar vara en annorlunda operation som jag inte tänker försöka mig på. Ett annat sätt kan vara att rengöra batteriet med en tops med alkohol på. Eller så kan man ju lämna in mobilen och få den reparerad, men då är man ju av med den i flera veckor. 


Ska försöka uppdatera mjukvaran (råvaran höll jag på att skriva), men det ska tydligen inte göra någon större skillnad. Vi får väl se...

 
 
Ingen bild

Jimmy Dylte

25 november 2009 10:13

Hej,

Jag hoppas det är ok att svara här. Jag vill börja med att beklaga det problem du upplever med din W760.

Jag rekommenderar i första hand att du gör en uppdatering av programvaran i din telefon (som du nämner själv). Uppdateringstjänsten finner du här:

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/key.SoftwareDownloadItem.UpdateService?cc=se&lc=sv

Om en uppdatering inte hjälper eller om det inte är möjligt att genomföra uppdateringen så bör telefonen undersökas av en tekniker hos ett av våra auktoriserade serviceombud för att göra det möjligt att finna felet, vad som orsakar det, och hur man skall lösa det.

För att få telefonen inskickad till ett av våra serviceombud bör du kontakta din återförsäljare.

Mvh,
Jimmy Dylte, Sony Ericsson Contact Center

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Drangel - 28 mars 2012 11:38

skriver man på Dagens Industris ledarsida den 24 mars 2012.    Det beror ju på tänker jag. Om man tittar ur ett globalt perspektiv så är det ju välkänt att företag flyttar sin verksamhet till sk låglöneländer. Där de anställda har dålig arbetsmil...

Av Anna Drangel - 3 mars 2012 11:00

Det har snart gått ett år sedan den fruktansvärda naturkatastrofen i Japan. Skadorna efter tsunamin kommer att vara kännbara för lång framtid. I Fukushima kommer skadorna efter härdsmältan i kärnkraftverket Daichi vara kännbara flera generationer fra...

Av Anna Drangel - 24 januari 2012 09:30

Tycker det är lite konstigt att man inte har mer har uppmärksammat att man ska bygga ett kärnkraftverk i norra FInland inte mer än 20 mil från den svenska gränsen. Det läskiga i den här historien är att svenska staten är med och lånar ut pengar till ...

Av Anna Drangel - 20 januari 2012 16:59

enligt senaste nyhetssändningen. Och det är nog tur det, för de nissarna de har presenterat istället för Juholt går ju helt bort. Jag tänker inte gå in på varför jag tycker det, men de föreslagna kandidaterna är som att hålla upp 8 svartvita foton - ...

Av Anna Drangel - 15 januari 2012 09:49


Det är många som undrar hur en olycka av den här kalibern ska kunna inträffa på ett modernt skepp i totalt lugnt väder. Kaptenen är anhållen, men menar att det inte synts något grund på "kartan" (dvs GPS:en). Även om anledningen till olyckan inte är ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards