Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Anna Drangel - 10 mars 2007 10:59

Tugba Tunc är den svenska tjej som blev skjuten med ett hagelgevär i Turkiet efter att (enligt egen utsago) ha vägrat gifta sig med en släkting. Vi har på TV fått se denna otroligt vackra tjej berätta om det fasansfulla hon varit med om.Hon är fortfarande förlamad i nedre delen av kroppen och familjen har också tvingat låna 30 000 för blodplasma efter den svåra skadan.Nu stoppar den turkiska regeringen vidare förhör med Tugba. Dom hänvisar till att man inte från Sverige skulle kunna vittna i en videorättegång. Klart som fan tjejen inte vill åka ner dit för en rättegång. Hon riskerar ju att bli dödad igen.Fyfan om inte den här tjejen kan få upprättelse!!! Jag önskar av hela mitt hjärta att hennes fall kan uppmärksamma detta sjukliga sätt på vilket kvinnan förpassas till någon form av handelsvara. Här är en länk till en hemsida som handlar om hedersvåld mm: http://www.pelafadime.se/Tugba.htm Där står att läsa mer om detta fall. Svenska Kyrkan i hennes kommun har med kollektets hjälp samlat in pengar för att hjälpa henne. Du kan också hjälpa henne genom att sätta in ett valfritt belopp på:plusgirokonto 400 92 96 - 7. Glöm inte att meddela att du vill att pengarna ska gå till Tugba. Mer om detta kan du läsa på:http://www.pelafadime.se/Dokument/Pressmeddelande_20061111_Insamling_for_%20Tugba.pdfTugba, jag hoppas och ber för att du ska bli bra igen! Jag är aå arg att jag bara kokar inombords. Ingen kvinna är värd denna behandling. Må rättvisan segra!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards