Alla inlägg den 16 mars 2007

Av Anna Drangel - 16 mars 2007 11:29

I tv-serien Medium med Patricia Arquette i huvudrollen, utspelar sig mycket av handlingen i sängen. Alison (Patricia) har övernaturliga förmågor. Hon brukar vakna mitt i natten efter att ha drömt en sanndröm (ofta mardröm). Hennes man Joe (Jake Weber) är en riktig pärla. Han är alltid lika förstående, trots att han blir väckt flera gånger per natt. Aldrig brusar han upp när hon snurrande skriker ut sina ångestrop mitt i natten - utan vänder sig om mot henne, klappar henne på kinden och lugnar henne. Jag undrar vilka män som beter sig så i verkligheten. Var finns dom? De flesta av mina tjejpolare som också följer serien undrar dom också. Alisons man symboliserar lite av en "dröm"-man. Han tar hand om familj och barn på ett helt otroligt sätt. Och låter Alison brisera i galenskap mitt i natten som vore det det mest naturliga i världen.Min egen kille stör sig på alla sängscener. När det ibland blir lite action i serien kommer han förbi tv:n för att se vad som händer. "Låt mig gissa", säger han efter en stund, "det var bara en dröm...". "Det spelar väl ingen roll" svarar jag surt. Han stör sig på hur förstående Joe är mot Alison i alla "mittinatten sängscener". Jag säger: "se och lär". Själv är jag en typisk Alison i sängen. Jag vaknar flera gånger per natt, snurrar som en torktumlare i sängen och skriker ibland rakt ut när jag drömmer mardrömmar (vilket jag gör ofta). Vad får jag höra då? Inte: Åh min älskling, hur är det? Vill du ha en kopp varm mjölk? Eller; "Såja älskling försök somna om nu". Nej... snarare: "Ligg still!!!" Eller "Sluta snurra!" eller: "Kan du inte gå upp och lägga dig!". Förutom att serien bygger historier från ett "riktigt medium" kan ju en av anledningarna till att serien har blivit så populär mycket väl vara den förstående Joe.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards