Alla inlägg den 19 mars 2007

Av Anna Drangel - 19 mars 2007 21:28

Såg "duellen" mellan Mona och Fredrik. Dom var riktigt söta. Det slog nästan kärleksgnistor mellan dom. Det kändes mer som en het kärleksduell mellan dom, än att dom strider. Mona var fantastisk och övertygar som ledare. Men Reinfeldt framstår ju också som en hyvens kille. Kom faktiskt på mig själv med att känna mig stolt över ett sånt här "par", trots att jag aldrig röstat på vare sig den ena eller den andra. Däremot tror jag de skulle fungera oerhört bra i en koalitionsregering. Men då skulle väl Bildt & Co få tuppjuck och starta något "parmesanparti" på högerkanten...Och Perssondokumentären var också intressant. Kan redan nu se historiens vingslag segla över Vingåker. Jämställdhetsutvecklingen de senaste tio åren gör att man nu tydligt ser de cementerade könsrollerna i dokumentären. Runt "buffeln" Persson snurrar många duktiga kvinnor som kanske aldrig riktigt fick visa framhovarna.Man kan ju inte annat än att gilla Persson. Han har gått från en sossepajas med Elton John-glasögon till en landsfader. Det är bra jobbat. Däremot kan jag känna mig lite olustig över att i mitt sinne spekulera kring när det var Persson fick ihop det med Anitra. Där ser man pressklipp där Perssons fru skymtar till i bakgrunden. Jojo, Persson har varit sann mot sina socialdemokratiska ideal, men frun fick foten...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards