Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Anna Drangel - 8 juli 2007 08:13

Såg lite från Live Earth galan igår på SVT. I SVT:s studio följdes och kommenterades galan av olika programledare och gäster under dagen. Gemesamt var att allt mellansnack hade en prägel av lokal-tv standard. Det man ser när man slår på TV-Söder eller City TV. Jag förstod först inte att det var SVT som sände när jag såg diskussionen mellan sångerskan Meja (som var en av de första gästerna i studion) och programledaren. Meja är i och för sig en fantastisk sångerska och tjej, men själva diskussionen dom emellan var träig.


Jag tänkte att det kanske var för att det var på eftermiddagen och SVT inte hade råd med något mer planerat än så. Det blir säkert bättre sen, tänkte jag. Men när jag slår på TV senare på kvällen sitter Teddybears där som gäster och nivån på diskussionen är, om jag får säga det, ännu träigare. Gästerna fick fritt spelrum; "Men liksom... Jag tycker då...liksom.... Va faan det är viktigt det här med miljön liksom.... När vi står på scen liksom... känner man ju att...jävlar va... publiken märker ju. Man måste vara sann lliksom... mot publiken va... Dom märker annars va... Jag tänker jävligt mycket på miljön va. Jag köper ALLTID ekologiskt va... alltid... bla bla bla bla..." Jag satt och tänkte att antingen har jag blivit gammal och jävligt skeptisk liksom va... men nivån på snacket... va... hur ska jag säga... liksom... det nådde inte riktigt fram till tv-tittarna om man säger som så va... ... ... ... liksom.

Min mormor hade gjort ett mer fängslande intryck (och hon är död).


Under de två-tre timmar som jag såg av galan, hann jag se att arrangörerna hade valt att ha ungefär 90% manliga framträdande. Och många av dom var gubbrockers. De enda tjejerna jag såg på under min sejour var tjejerna från The Pussycat Dolls. Det säger allt. Eller det säger att det tydligen är mest män som bryr sig om miljön på jorden. Eller... tjejer är mest intresserade av att se sexiga ut. 


En stor guldstjärna till Snow Patrol som helt klart var några av de få riktigt lysande liveframträdanden jag hann med. Publiken... Faan alltså... Bandet...Snow... va faan dom nu hette... hade nåt va... Det va något med deras utstrålning liksom... Publiken kände det va... I sina hjärtan liksom...



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards