Alla inlägg den 9 februari 2007

Av Anna Drangel - 9 februari 2007 14:54

Precis som om vi inte visste det redan. Tyvärr är det mycket i livet som dödar - mer eller mindre. Allt kan vi inte skydda oss emot, men när det gäller rökning tycker många att man borde förbjuda det helt. I Holland har man börjat med cigarettpaket som visar läskiga munnar från rökare och lungor svarta av sot. Det är ju inte så trevligt. Jag kommer själv ihåg när var sådär 14 år gammal och min pappa satte upp en plansch hemma med en ung tjejs lungor i genomskärning. Det var något man hade delat ut på skolan. Den var hemsk tyckte jag. Inte för att tjejens lungor var så läskiga. Det var mer för att jag tyckte tjejen påminde om mig och att hon råkade vara naken. Någon kille i skolan frågade mig till och med om det var jag som var på bilden. Sedan ville inte jag gå i skolan mer den veckan... Rökte gjorde jag mer än någonsin den veckan.Hursomhelst, i Sverige har man bestämt sig för att inte gå på den här linjen med skräckpropaganda. Jag föreslår därför denna lite annorlunda touch. Hånpropaganda.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards