Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Apropå Nathalie Johansen och att lämna hemmet...

Av Anna Drangel - 21 maj 2008 07:02

Läser om ännu en tjej som förmodligen "råkat illa ut". Jag läser i tidningen om en Nathalie Johansen som plötsligt lämnat sin bostad utan nycklar, plånbok, väska mm... Jag ställer mig frågan - hur många tjejer lämnar bostaden utan sin väska?


Jag tror att hon och hennes kille bråkade. Om jag tittar på mig själv är det de enda gångerna jag "lämnat bostaden" utan väska... då jag och min sambo bråkat så stickor och strån ryker. Det är dessa gånger, när jag i totalt upplösningstillstånd som jag flyr hemmet utan några tillhörigheter. Går ut i skogen och gråter, eller går till bilen för att i vredesmod lämna mitt gamla liv för ett nytt bättre... Om jag inte tänkt till ordentligt när jag smäller igen dörren hemma, har jag glömt bilnycklarna. Då sitter jag där i bilen och känner mig snopen. Andra stunder när jag hinner tänka, får jag med mig bilnycklar och kör således runt villakvarteren några varv skrikandes av ilska. Ser någon min ansiktsmin, kanske dom tror att jag sjunger med i värsta hårdrockslåten. Hur som... det brukar lugna det ner sig efter ett tag.


Jag återvänder till mitt hus och mitt hem och har fått skrika av mig den värsta frustrationen. Som tur var är det inte så ofta det här händer. Men jag skulle säga någon gång per år. Efter 13 års samboende blir man visserligen luttrad och utbrotten kommer mer sällan. Det är skönt. Man lär sig handskas med olikheterna. Man har sett det förut.


Tillbaka till Nathalie. Jag tror det har hänt henne något som har med ett bråk med hennes kille och göra. Det är nästan den enda rimliga förklaringen varför hon går hemifrån utan att ta något med sig. Har dom bråkat och hon har hotat med att göra slut? Det är annars det klassiska. Hon gör slut - han klarar inte av att leva med den tanken.


Vad som än hänt är det väldigt sorgligt att sånt här händer så ofta. Alldeles för ofta...

 
 
sanningen

sanningen

10 juni 2009 22:01

håll käften din hora säger jag bara,
hon e mer värd en dig din fule jävel. ta dej i röven

http://google.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Drangel - 28 mars 2012 11:38

skriver man på Dagens Industris ledarsida den 24 mars 2012.    Det beror ju på tänker jag. Om man tittar ur ett globalt perspektiv så är det ju välkänt att företag flyttar sin verksamhet till sk låglöneländer. Där de anställda har dålig arbetsmil...

Av Anna Drangel - 3 mars 2012 11:00

Det har snart gått ett år sedan den fruktansvärda naturkatastrofen i Japan. Skadorna efter tsunamin kommer att vara kännbara för lång framtid. I Fukushima kommer skadorna efter härdsmältan i kärnkraftverket Daichi vara kännbara flera generationer fra...

Av Anna Drangel - 24 januari 2012 09:30

Tycker det är lite konstigt att man inte har mer har uppmärksammat att man ska bygga ett kärnkraftverk i norra FInland inte mer än 20 mil från den svenska gränsen. Det läskiga i den här historien är att svenska staten är med och lånar ut pengar till ...

Av Anna Drangel - 20 januari 2012 16:59

enligt senaste nyhetssändningen. Och det är nog tur det, för de nissarna de har presenterat istället för Juholt går ju helt bort. Jag tänker inte gå in på varför jag tycker det, men de föreslagna kandidaterna är som att hålla upp 8 svartvita foton - ...

Av Anna Drangel - 15 januari 2012 09:49


Det är många som undrar hur en olycka av den här kalibern ska kunna inträffa på ett modernt skepp i totalt lugnt väder. Kaptenen är anhållen, men menar att det inte synts något grund på "kartan" (dvs GPS:en). Även om anledningen till olyckan inte är ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards