Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Anna Drangel - 1 januari 2008 09:55

Jaha, då står vi med facit i handen. Det blev några bortsprängda ansikten och andra raketskador. För de som själva hade del av skjutandet kan jag bara säga "skyll er själva". Jag blir så otroligt störd av att se människor göra till synes vansinniga saker som sedan urartar och innebär att dom får livshotande skador. Det är som när man hör talas om vansinniga bergsklättringar som sedan går snett och kräver ett jävla dyrt räddningspådrag med helikoptrar...


Dessa adrenalinjägare kostar samhället otroliga pengar. "Gärningsmännen" är, precis som bilisten som kör ihjäl sig själva och andra, oftast en ung man.  Det är lätt att börja fundera kring hur vi satsar våra pengar i samhället. 


När skjutandet hade lugnat ner sig igår natt gick jag ut för att leta efter mina katter. De var försvunna. Eller jag misstänker att de låg och tryckte någonstans under huset. Klockan fem i morse gick jag ut och ropade på dom igen. Då kom de ut från under huset. Livrädda. De är fortfarande helt stirriga. Har varit ute och matat fåglarna denna ruskiga dag. Blötsnön faller tungt och vädret är gråare än jag sett det på länge. Hoppas det stoppar några ungdomar från att gå ut och fortsätta skjuta idag. Hoppas dom sitter framför datorn istället... 


Hör jag någon som är ute och skjuter raketer idag finns det risk att jag får vannsinnesutbrott och går bärsärkagång.  


Det är så många som tror att hundar och katter är rädda pga av att husse och matte är rädda. Det är så mycket skitsnack det där. Visst det blir inte bättre av att husse och matte stirrar nervöst runt omkring sig. Men inbillar mig inte att det är en naturlig instinkt att sitta helt lugnt när det smäller runt omkring dig. Vad fan är man då? En fet lealös blobb? Det naturliga  är väl att reagera på starka udda ljud. Det är en instinkt som både djur och människor har. Och hur är det med fåglarna ute i skogen. Flaxar dom också av sina grenar pga att vi människor påverkar dom för att det är vi som är stirriga? Skitsnack!

Av Anna Drangel - 1 januari 2008 00:22

Nyårsaftons smällande måste vara ett eldorado för alla krigssugna människor. Det är ungefär som majbrasan är en blöt dröm för smygpyromanen. Hursomhelt kan jag inte släppa tanken på hur synd jag tycker om alla djuren. Jag ser framför mig hur koltrastarna ramlar ner från träden och flaxar omkring i detta beckmörker för att sedan i blåst och kyla dö på marken.

Av Anna Drangel - 1 januari 2008 00:12

Det här är ett skämt. Det är inte kul längre. Vad fan håller folk på med? Jag har lust att bara gå ut och skrika "SLUTA FÖR FAAAAAN!!!!!!!!" Vad är det som ger folk rättigheten att bete sig som huliganer bara för att det är nyårsafton? Är det någon norm som vi alla per automatik måste tycka är okej atts skjuta raketer som om vi vore ensamma om denna planet? Det är nästan så att jag önskar att fler fingrar och armar flyger i luften ikväll! Nejförresten, det skulle kosta sjukvården för mycket. Det är redan nu så att mina kära väninnor som jobbar där har nog med skit att ta hand om för att behöva lägga ner en massa onödig tid på idioter.



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards