Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Anna Drangel - 31 januari 2008 12:06

Att sluta sitt liv på detta sätt vore fruktansvärt. Jag kan faktiskt inte tänka mig en värre avslutning på livet... (Och då menar jag inte att fastna i ett stängsel som ni säkerligen förstår...)

Av Anna Drangel - 31 januari 2008 11:47

Funderar på att skicka bilden till vår guide Alex från Gambia. Lite stolt visa upp våra "svenska antiloper". Men det är ingenting mot vad han har sett under sina turer som safariguide. Han berättade för oss hur det var att göra turer inåt landet med ett gäng turister. Det var tydligen ett väldigt stressigt jobb, enligt honom. Det var så mycket ansvar. Dessutom kunde det vara mycket farligt. Hans jobb var att se till att turisterna fick valuta för pengarna. Det innebar många gånger att han fick gå upp kl 05 och bege sig ut i vildmarken för att "hitta" var djuren fanns. Ofta vadandes i floder fulla av konstiga djur. Jag frågade om han träffat på några ormar. Han berättade att han en gång hade närkontakt med en pytonmamma. Och hon var inte glad på honom...


Men jobbigaste av allt var tydligen the moskitos. Kanske min bild på hjortarna inte är så spännande när allt kommer till kritan. Jag får vänta på det där besöket från Farbror Björn eller Tant Varg...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards