Alla inlägg den 14 april 2008

Av Anna Drangel - 14 april 2008 06:09

Det känns så svårt att förstå att denne förövare (Englas mördare) - lastbilschauffören - faktiskt genomfört en rad sexrelaterade brott redan tidigare. Det går att läsa i media att han 1995 dömdes till våldtäktsförsök och att han samma år? överföll och misshandlat en 16-årig flicka. Att han 1998 tvingade en 16-årig flicka till samlag och för detta fälldes han bara för sexuellt tvång???!!


Man upphör inte att förvånas över hur mycket sexmaniacs det finns därute. Man får en känsla av att det bor ett dussin sexförbrytare ute i buskarna på varje ort runtom i Sverige. På väg till jobbet häromdagen, såg jag tre tjejer i 8-10-årsåldern som arm i arm gick utmed vägen till skolan. Det första jag tänkte var: hur vågar föräldrarna låta tjejerna gå ensamma till skolan... En tjej bar en korgliknande väska över armen och det enda jag tänkte var "rödluvan och vargen". Hur många presumtiva vargar satt i bilarna som åkte förbi barnen undrade jag helt cyniskt. Nu är det ju så att det är väldigt ovanligt att småtjejer blir våldtagna och dödade. Men det verkar som det sker fler överfallsvåldtäkter nu än för säg 20 år sedan.


Småbarn och framförallt inte småtjejer kan liksom inte ströva fritt ute i naturen - inte ens gå till skolan själva, utan att föräldrar ska behöva oroa ihjäl sig för att de ska bli bortrövade, våldtagna och dödade. Var det inte så att detta var första gången Engla skulle få cykla hem själv? Hursomhelst det är skönt att mannen är gripen. Det är också tryggt att polisen har DNA till sin hjälp, även om det i detta fall var så att mannen erkände. Tänk vad många våldtäktsmän som genom historien kunnat gå fria i brist av bevis...


Jag fattar inte hur svenskar kan vara så rädda för vargen - det är inte vargar vi ska vara rädda för... Helt klart - jag blir hellre dödad av vargar, än våldtagen till döds av en sexförbrytare.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards