Alla inlägg den 15 april 2008

Av Anna Drangel - 15 april 2008 11:26

– Han nekar till mord, men erkänner att han bragt henne om livet, säger Kyrö Anders Eklunds advokat enligt Aftonbladet. Det skulle varit en "stundens ingivelse". 


Ehh..??? Kan ett mord bli mindre mord bara för att det var en stundens ingivelse? En puss är en puss vare sig jag planerat den i en timme eller att det är en stundens ingivelse. Dessutom verkar ju denne man kört runt lite på måfå och ta de chanser han fick. Han kunde ju knappast planerat mordet på Engla om han inte ens visste att hon fanns innan han såg henne...


Jag vet att det enligt lag döms hårdare om det är ett planerat mord. Men i detta fall är ju mordet planerat så tillvida att han förmodligen går omkring med en sexuell längtan hela tiden. Det är en längtan han går och bär på att förnedra, våldta och sedan ta livet av dessa kvinnor.  Det är bara en fråga om vem som råkar komma förbi. Tanken fanns där långt innan. 


Det är som en fästings beteende. En fästings livsuppgift är att hitta ett värddjur att suga blod på. Det är hela djurets mening med att finnas till. Sedan sitter den där och väntar på att den ska känna lukten av kolmonoxid och värme och släpper taget för att förhoppningsvis landa på något djur som den kan suga blod på... Okej, det var stundens ingivelse, men själva målet för fästingen har ju hela tiden varit att hitta ett värddjur att suga blod av. 


Jag säger inte att jag jämför denne mördare med en fästing. En fästing kan man plocka bort. Det kan man inte göra med den skada denne man har orsakat för så många människor. 





Av Anna Drangel - 15 april 2008 10:59

Om arbetslösheten skulle visa sig stiga drastigt i slutet av året har Alliansen mist hela sin trovärdighet.


Likväl som Alliansen påpekar att det är dom allena som sett till att arbetslösheten sjunkit under 2007, kommer dom isåfall, i rättvisans namn, också behöva ta på sig skulden om arbetslösheten visar sig öka i slutet av 2008. Det är som jag påpekat hela tiden; Arbetslösheten styrs till stor del av hur omvärlden ser ut. Visst kan man styra en hel del genom sänkta skatter och avgifter, men vad alliansen också har gjort är ju att ha dragit ner bidragsnivån för arbetslösa och sjukskrivna.


Det är en liten hemsk sida av mig, men ibland önskar jag nästan att folk som gått facket skulle drabbas av arbetslöshet och sedan tvingas jobba med olika konstiga, obskyra service- och säljjobb under oskäliga förhållanden. Bara för att förstå hur viktiga fackförbunden faktiskt är.

Av Anna Drangel - 15 april 2008 08:29

Och här kom jag över en helt sjuk streamis som på något sätt visar oss svenskar ur ett ganska sorgligt perspektiv. Är det såhär vi svenskar egentligen är. Urtypen? Är vi svenskar bara ett supande bondefolk när allt kommer till kritan?


http://www.videoklipp.se/videos/Blandat/Fitt_Larsson

Av Anna Drangel - 15 april 2008 08:04

Har lyssnat på ett av Lantzprogrammen med Jasenko Selimovic (31/3) som programledare denna dag.  Programmet handlade bl a om yttrandefrihet och islam. Hörde intervjun med en ung kille som förklarade sin syn på om varför han sätter religionen och Allah högre än yttrandefriheten. Han menade att islam ju är den ultimata "sanningen".......................

........................&%?!

Men okej, vi har yttrandefrihet i landet så jag får väl bara försöka slappna av lite.


Men jag frågar mig ändå: hur ska man förhålla sig till en religion/stat/politiskt sammanhang som förordar straff för den som uttalar, outar sig fel - dvs inte har rätt åsikt? Och vad är "rätt" åsikt? Jag är definitivt en sån med "fel" åsikt och skulle förmodligen bli mördad för det om jag var på fel plats vid fel tillfälle... 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards